Servicevilkår
Generelle oplysninger
Vanillafly ApS
CVR-nr.: 35386297
Roskildevej 16
4030 Tune
e-mail: kundeservice@vanillafly.dk
Tlf.: 53860040
ONLINE KØB
Det er sikkert og simpelt at handle i VanillaFly’s onlineshop. Når du gennemfører en ordre på www.vanillafly.dk, vil du automatisk få tilsendt en ordrebekræftelse via e-mail. Når vi er klar til at afsende din vare, vil du modtage en email.
BETALING
VanillaFly.dk modtager betaling med:
– Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro
– PayPal
– Mobilepay
Uanset hvilken betalingsmulighed du vælger, så opkræver vi ikke ekstra gebyrer. Når du betaler med betalingskort, vil beløbet først blive trukket endeligt fra din konto, når varen er sendt.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.
Gavekort kan benyttes som betalingsmiddel på www.vanillafly.dk. Gavekort er gyldige i 2 år fra udstedelsesdatoen.
BEKRÆFTELSE
Efter din bestilling vil du modtage en bekræftelse på den e-mail, som du har oplyst ved bestilling. Hvis du ikke kan se ordrebekræftelsen i din indbakke, så check venligst i “reklame” eller “uønsket mail”. Sørg altid for at tjekke at du har oplyst din adresse korrekt, og at du har skrevet din mailadresse korrekt. Hvis der er fejl i den oplyste mailadresse, vil du ikke modtage en ordrebekræftelse og ej heller mailen med Track and Trace nummer på din pakke.
LEVERING I DANMARK
Vi ekspederer ordrer i den rækkefølge de kommer ind, pakker og sender alle hverdage, og leverer selvfølgelig, så hurtigt vi kan.
Vi tilbyder levering med PostNord.
Du vil få besked via mail, så snart din pakke er afsendt.
HVAD KOSTER FRAGTEN?
Fragten hos VanillaFly koster fra 39 kr. Bestiller du for minimum 699 kr. (gælder ikke nedsatte varer) leverer vi gratis din pakke til din nærmeste Postnord pakkeshop/pakkeboks.
PAKKER
Pakker leveres med PostNord til nærmeste pakkeshop eller privatadresse.
Når din pakke er ankommet til din pakkeshop, vil du modtage enten en sms eller en e-mail om, at du kan afhente din pakke i den valgte pakkeshop. Du vælger selv denne pakkeshop ved check-ud. Du kan afhente pakken samme dag som du får besked. Du har 10 hverdage til at hente pakken i, indenfor pakkeshoppens åbningstider. Når du henter pakken, skal du medbringe pakkenummer samt legitimation.
Du opfordres kraftigt til at tjekke varerne ved modtagelse og notere på fragtsedlen, hvis der er skader på emballagen.
LEVERINGSTID
Leveringstiden er normalt ca. 1-3 dage. Ved sygdom, ferie eller helligdage, kan der forekomme længere leveringstid. Under udsalg og i højsæsoner kan leveringstiden også være lidt længere. Skulle du mod forventning ikke modtage din pakke indenfor en uges tid, så kontakt os venligst, så vi sammen kan tracke og få fundet din pakke.
AFHENTNING AF VARE
Det er også muligt at afhente din bestilling på vores firmaadresse. Du vælger dette ved check-ud, når du bestiller. Vælger du selv at afhente dine varer, vil du modtage en mail, sms eller en opringning, når varen er pakket og klar til afhentning.
Afhentning kan ske på hverdage mellem kl. 8.30-15, fredag mellem kl 8.30 -14 på vores firmaadresse:
VanillaFly
Roskildevej 16
DK – 4030 Tune
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (indsæt mailadresse) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 30 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: (indsæt varetyper).
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: (indsæt beløb).
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
(Roskildevej 16, Tune)
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. (Tilføj eventuelt.: … mod forudgående aftale.)
RETURNERING
Du har altid 30 dages fortrydelsesret på varer købt på VanillaFly.dk. Du skal selv afholde fragtomkostningerne, ved tilbagesendelsen af et køb du har fortrudt.
Hvis du fortryder dit køb, kan du:
Udfylde den returformular som var med i din forsendelse og vedlægge den varen, som skal være forsvarligt pakket, og derefter aflevere eller sende den til:
VanillaFly
Roskildevej 16
DK-4030 Tune
Ønsker du selv at aflevere en returvare, kan det ske på vores firmaadresse på hverdage mellem kl. 8.30-15, fredag ml kl 8.30-14
Vær opmærksom på, at returvarer ikke kan sendes til os pr. efterkrav eller uden omdeling.
Køb din returlabel her!
Husk at du selv bærer risikoen for varen indtil vi modtager den. Gem derfor din kvittering for afsendelse vedr. din returvare. Beløbet for varen bliver tilbageført til dig, så snart vi har modtaget varen, dog eksklusiv evt. fragtomkostninger. Hvis du returnerer dele af en ordre, der udløste fri fragt, og totalbeløbet derefter når under grænsen for fri fragt, vil fragten blive fratrukket den/de returnerede varers beløb.
Tilbagebetalingen vil ske via samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
BEMÆRK: Henter du ikke pakken efter 7 dage, som Postnord har som krav, så vil pakken blive sendt retur til os. Sker dette, så vil de reelle fragtomkostninger for returforsendelsen som vil blive modregnet varens oprindelige pris, og det resterende beløb for ordren vil blive refunderet til den betalingsmetode du anvendte da ordren blev lagt. Derfor kan vi stærkt opfordre til, at du henter pakken. Har du ikke modtaget sms fra Postnord på grund af forkert oplyst mobilnummer eller e-mail, så kan du til hver en tid kontakte os, og få gensendt tracking information.
REKLAMATION
Som kunde har du 2 års reklamationsret på varer købt hos os. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen alt afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at fejlen/manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter at du har konstateret manglen. Reklamerer du indenfor 2 måneder, efter at manglen er opdaget, vil reklamationen være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen.
Før tilbagesendelse af en vare med reklamation bedes du venligst tage kontakt til os på kundeservice@vanillafly.dk eller på tlf. +45 5386 0040.
Når en vare sendes retur pga. reklamation, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Husk at varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, vedlæg retursedlen som fulgte med din forsendelse, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Vær opmærksom på, at vi ikke modtager pakker sendt til os pr. efterkrav eller uden omdeling.
Varen sendes til:
VanillaFly
Roskildevej 16
DK – 4030 Tune
PERSONLIGE OPLYSNINGER / PERSONDATAPOLITIK
Dine personlige oplysninger som navn, adresse, telefonnummer og e-mail bliver ikke videregivet eller gjort tilgængelige for tredjemand. Som bruger af VanillaFly.dk er du omfattet af EU’s persondataforordning, som har til formål at beskytte dig og de data som indsamles om dig.
Cookies
Vi bruger cookies på vores hjemmeside, også fra 3. part som f.eks. Google Analytics, men ingen personlige data bliver gemt.
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om, hvordan du bruger siden, så vi kan forbedre den for dig og alle andre kunder. VanillaFly.dk bruger primært cookies til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
KLAGEMULIGHEDER
Hvis du vil klage over dit køb, bedes du rette henvendelse til os. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til relevante nævn på området. En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til:
Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.220 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 790 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
EU-kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adr: kundeservice@vanillafly.dk
Copyright
Alle tekster – herunder kategoritekster, titler og produkttekster – samt billeder, design og anden grafik på denne hjemmeside tilhører VanillaFly, hvorfor dele af websitet ikke må sælges, videregives, kopieres eller lign., med mindre det er aftalt med os.
KUNDESERVICE
Du er altid velkommen til kontakte os, hvis du har spørgsmål til en vare eller andet.
Mail: kundeservice@vanillafly.dk
Tlf: +45 5386 0040
Telefontiden er mandag – fredag kl. 8.15 – 15.
Mails bliver besvaret løbende.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Vanillafly.dk
Roskildevej 16
4030 Tune
e-mail: kundeservice@vanillafly.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 13.06.2025